Vi älskar antibiotika

    25 APRIL 2014
Fyra dagar efter mitt läkarbesök så känner jag (Mikaela) mig så gott som frisk. Blir fortfarande trött fortare än vanligt och det lär nog sitta i ett tag men halsen fungerar som den ska och febern är sedan länge borta. Efter att ha spenderat tre hela dagar i sängen i vår sovsal var jag igår mer än redo att bege mig ut i staden med mina tjejer och säga hej till Jesus.
 
Dagen till ära (som de flesta dagar vi ska se häftiga landmärken) regnade det och en ganska tjock dimma låg över bergen. Efter att ha väntat i en timme och tjugo minuter fick vi i alla fall hoppa på tåget upp till Cristo Redentor (jesusstatyn) som på 710 meter över havet blickar ut över hela Rio de Janeiro. Vinden piskade oss kallt i ansiktet och i våra shorts och linnen var vi inte helt klädda för det vädet. Väl uppe så blåste det så mycket att vädret klarnade några sekunder åt gången och vi fick se både Jesus och den fantastiska utsikten ordentligt. 
 
Idag skiner solen igen och vi ska nog försöka ta oss till den välkända stranden Copacabana för att se vad hela det spektaklet handlar om. Efter det har vi i alla fall lyckats pricka av de två viktigaste sevärdheterna i Rio och vi kan åka här ifrån och faktiskt säga att vi varit här!
 
För någon dag sedan besökte Hanna och Amanda den Botaniska trädgården här i Rio.
 
 

Kommentarer
POSTAT AV: Ylva

Så läckert! Ni ser allt! Imponerande effektiva i er Jorden runt-resa. Jag ser såååå fram emot avrapportering med alla bilder och upplevelser som ni just nu lever. Viktigast är dock att du mår bra igen Mikaela! Allt blir en bra historia efteråt, eller hur? Hoppas resten av resan blir rolig och FRISK! Massor av kramar från mig o Gugge

26 APRIL 2014
POSTAT AV: Karin

Inser skamset att jag glömt kolla er blogg på ett tag! Hoppas verkligen att ni alla får vara friska resten av tiden och inte råkar ut för flera motigheter. Kramar till er alla tre!

27 APRIL 2014

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0