Första dagen i Kuala Lumpur

    09 JANUARI 2014
Idag har vi lämnat Thailand för den här gången och inlett vår ganska korta visit i Malaysia. Redan när vi steg av flygplanet kändes det att vi kommer trivas här. Det var liv och rörelse till skillnad från den döda staden Surat Thani som vi flög ifrån. Väl inne i staden efter en 40 minuters stadig bussresa växte sig den bra känslan större. Från centralstationen tog vi Monorail (typ av skytrain) fem stationer till Bukit Bintang (mitt i schmätta) där vårt hostel så smidigt ligger placerat. 
 
Vi har ännu inte utforskat mer än matgatan Hawker Food Row där vi åt en mumsig middag till livemusik från lokala studenter. Imorgon blir det lite shopping då jag (Mikaela) planerar att köpa mig ett par Havaianas eftersom någon liten jävel tog sig friheten att kidnappa mina perfekt ingådda svarta godbitar från skohyllan på Koh Pha Ngan.
 
Hawker Food Row

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0