Min födelsedag

    09 JANUARI 2014
Förutsättningarna för en festlig 20-årsdags var inte de bästa med tre förkylda tjejer, men det blev en mycket bättre dag än väntat! Födelsedagen började med skönsång från mina favoritflickor vid tolvslaget, precis alla verser av Ja må hon leva. Efter några timmars sömn blev det en lugn förmiddag med skypeande innan vi bestämde oss för att hyra moppar och åka ner till en liten affär för att köpa popcorn. Jag väntade glatt utanför för att vakta mopparna medan de andra var inne misstänkt länge på affären. 

Den första överraskningen kom när vi alla satt nyduschade ute på verandan. Plötsligt säger Mikaela att hon och Hanna har något i kylskåpet. De går iväg och när de kommer tillbaka får jag ännu en födelsedagsång sjungen för mig och dränks i ett konfettiregn. Medan jag stod i duschen hade de toppat tre bananmuffins med nutella, vilka var supermumsiga! Överraskning nummer två stod den gamla damen som ägde hostelet för. Medan vi åt våra muffins kom hon sjungandes "Happy birthday from me" med en stor kokosnötshake i handen. Supergulligt! 

Till middagen fick vi ihop ett blandat gäng på åtta personer som vi åt med på en restaurang i närheten. Efter det hade vi ställt in oss på en myskväll framför TV:n. Då kom den tredje överraskningen i form av massa godis och ett rör Pringles. Satt väldigt fint med tanke på hur länge vi suktat efter det! Kort sagt blev det en väldigt lyckad födelsedag trots allt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0