Sydafrika i bilder

    31 JULI 2014
I Orange River paddlade vi gummikanot.

Många var modiga och hoppade från den här klippan.

Vinprovning igen! 

På väg in till Kapstaden stannade vi för att beskåda Table Mountain från stranden. 

Senare samma dag tog vi linbanan upp. 

På kvällen var det dags för den sorgliga sista middagen med hela gruppen.

Vi åt middagen på en jättemysig restaurang med bra afrikansk livemusik.

Lite fest blev det också.

Vi åkte på en halvdagsutflykt och såg några kända sevärdheter.
 
Bland annat Cape Point.

Och Cape Of Good Hope.
 
Där träffade vi en struts.

Den lite för hektiska turen avslutades vid Boulders Beach där små söta pingviner i massor hängde.

Vi tog en tur till Robben Island där bla. Nelson Mandela suttit fängslad. 

Mandelas gamla cell.

En dag hälsade Mikaela på de här bjässarna på nära håll.

Under tiden tog Hanna och Amanda en tripp till Stellenbosch där det inte fanns taxis utan enstaka tuktuks.

Där blev det ännu ett besök på en vingård med lite vinprovning.

Kapstaden.

 

Kommentarer
POSTAT AV: Ebba

Hej, trillade in på er blogg när jag själv planerade min resa i Asien i vintras, har varit väldigt roligt att följa er resa. Jag är lite nyfiken på vad det är för något ni ska plugga nu i höst?:)

Svar: Hej Ebba! Vad roligt att höra att du gillar vår blogg! Vi blev så glada att vi nästan glömde bort att svara dig. I höst kommer Amanda att plugga Strategisk kommunikation och digitala medier i Helsingborg, Hanna flyttar till Norrköping om bara några dagar för att plugga Grafisk design och kommunikation och jag (Mikaela) beger mig till Uppsala för att plugga ekonomi. Hade du det bra i asien?
Amanda, Hanna & Mikaela

13 AUGUSTI 2014

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0